دوربین‌های ‌جدید هایک‌ویژن

هایک‌ویژن، یکی از شرکت‌های پیش‌رو در حوزه سیستم‌های امنیتی به شمار می‌رود که توانسته است با طراحی دقیق و هوشمند محصولات خود از سایر برندهای مشابه متمایز شود. هایک‌ویژن به‌تازگی از سری جدید دوربین‌های تحت‌شبکه خود رونمایی کرده است. این گروه از دوربین‌ها که DeepinView نام دارند، می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی پیشرفته، هر محتوای ویدئویی رو تحلیل و پردازش کنند. تشخیص و شناسایی چهره افراد، شمارش سوژه‌ها و پیش‌بینی و تحلیل تصاویر ویدیویی از امکانات ویژه‌ای هستند که این دوربین‌ها با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته آن‌ها را در اختیار کاربران خود قرار داده‌‌اند:

تشخیص چهره:
قابلیت شناسایی و ردیابی افراد، با استفاده از تقسیم‌بندی مشخصات چهره آن‌ها، یکی از مهم‌ترین امکانات دوربین‌های تحت شبکه هایک‌ویژن است که برای تشخیص هدف در محیط‌های باز و وسیع یا مکان‌های عمومی بسیار کاربردی‌ است.

تجزیه و تحلیل تصاویر ویدیویی:
این قابلیت می‌تواند رفتار افراد را در یک مکان عمومی؛ مثل فروشگاه‌ها و مراکز خرید پیش‌بینی کند و با در نظر گرفتن زمان ایستادن مشتریان جلوی هر قفسه تشخیص دهد که آن‌ها به خرید کدام سری از محصولات تمایل بیشتری دارند.

قابلیت ANPR:
این الگوریتم می‌‎تواند وسایل نقلیه را از سایر سوژه‌ها تشخیص دهد، سپس شماره پلاک و نوع وسیله نقلیه را شناسایی کند، به‌گونه‌ای که اگر خودرویی بدون پلاک وارد محدوده مشخصی شود، هشدارهای امنیتی لازم را دریافت کند.

درباره سایر ویژگی‌های این سری از دوربین‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ـ لنز با فاصله کانونی بالا، برای پوشش بیشتر منطقه
ـ قابلیت ۱۴۰dB WDR  در مدل‌های ۲ مگاپیکسلی
ـ قابلیت IR با برد ۳۰, ۵۰, ۱۰۰ متر
ـ تکنولوژی DarkFighter برای ارائه تصویر رنگی باکیفیت بالا در شب
ـ استاندارد IK10